sankt hans afton

Idag (23 juni) firar de midsommar i norge, vilket heter Sankt Hans afton, och jag har spenderat den dagen på jobbet vilket har varit en sjukt bra dag faktiskt. Började jobba åtta i morse, kom dit och väckte alla mina dementa och berätta, om och om igen eftersom de glömmer heeela tiden, att det var sankt hans afton och att vi skulle ha fest utomhus!
Solen steeekte hela dagen, och vi var ute och lyssnade på två söta kvinnor som spelade dragspel, gitarr, munspel och sjöng norska visor. Alla gamla och personal var glada!!
De var så jäkla duktiga och sjunga de där söta visorna, blandade massa.

... kommer nåå, våren kommer nåå..

.. tralalalalolei, oh nej så glad jeg är i deg....

... jamaica farwell...

... svigermors joddlervise....

.. drog igång med tyska populära schlagerlåtar från 60 talet...

Efter underhållningen så åt de den tradionella maten, römmegröt, vilket är typ römme (gräddfil) kokat med mjöl och massa jäkla smör. På gröten har man ännnuuuu mer smält smör, kanel och socker. Jag höll på att kräkas bara jag såg de äta det, men eftersom man är svensk och ny i landet så blev man ju påtvingad att smaka... NEJ, inte min grejj..

Hade en riktigt bra dag iaf, som avslutades med parkhäng i Sankt Hanshaugen, såklaaart haha, som är en park lite längre bort. Grill och fotboll.
nuu, sova snart.
I morgon ska vi på utflykt med beboerna! Ser fram emot de som bara den. För vi ska spendera hela dagen ute i solen på en jätteeefin strand och ha aktiviteter i 30 grader SOL!
puss & gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0