glad midsommar

Igår firade vi midsommar hemma hos Freppa. Åt riktig svensk midsommarmiddag, drack aquavit och lyssnade på Evert Taube. Försökte oss på några snapsvisor, vi var väl inte så bra på de men vi försökte ju iaf haha..  Shottade de där äckligaa nubbarna. fyfaaan, jag förstår verkligen inte hur man kan tycka att det är gott.. men vi drack på mest för skojs skull då såklart.. Dejan åt sill för första gången i sitt liv, haha BILDER KOMMER! det var inte alls hans grej men fan vad vi skratta åt han.. 
Eftermiddagen satt vi kvar vid bordet och typ snackade skit i några timmar, fortsatte att lyssna på Evert och drack lite öl/vin. Regnet typ öööste ner, vädret var absolut inte okej men vad ska man göra.. Vid tio tiden tar vi oss i kragarna och börjar trava utåt mot John, kommer ut och det har slutat regna!! men dock blött och ruggigt ute men bättre än ösregn iaf.. Hemma hos John chillade vi ett tag innan toftesbrudarna och marre gick till Grotten där Linn jobbar, tänkte kika på hennes andra hem.. Hon är ju aldrig med oss ut eftersom hon jobbar varje kväll... Tog en drink där, sen börjar det faktiskt bli lite dåsigt.. 
Men som vanligt när vi går ut här hamnar vi på några barer innan vi tar oss hem.. Idag är vi slitna som faaan, ingen av oss brukar bli så här dåliga men vi skyller på nubbarna, för det dricker vi aldrig annars så.. 

just deee.. Anna och emma körde ju det roligaste ever igår.. haha jag kan skratta ihjäl mej:P 
jag hade redan tagit mej hem.. Och när de står nere i stan och ska börja ta sig hemmåt så får de panik och orkar inte gå.. så de försöker övertala en svart taxi att emma är sjuk och behöver åka hem.. Så emma sitter typ och jämrar sig och anna leker mamma och snackar omkull killen.. han vägrar och det slutar med att anna står och förbannar sig över honom och kör den här "det är ditt fel att emma kommer bli jättesjuk".. sen kommer en annan taxi och anna är ärlig och säger att hon har 1,50 och undrar om hon kan få åka till toftesgate, det är lite panik säger anna eftersom emma står  där och är så sjuuuk.. 
Jag tror inte han hänger med så bra på svenskan där eftersom de får hoppa in i taxin och han rullar upp mot toftes. Emma sitter och jämrar sig hela resan och är typ dödsjuk medan anna klurar ihop feta lögnen om att hennes pappa jobbar som politi i Lillehammer haha men hon lovar han att hon inte ska berätta för pappa om svart taxin.. snubben som kör de blir livädd och typ sitter tyst och bara kör de.. När de kommer fram typ till birkelunden (parken nedanför oss) ber anna honom stanna och hon kollar på emma och viskar: spring på tre!!! Han lägger fram handen mot anna och väntar på pengar, anna tackar honom för allt och droppar 3 norska kronor i handen på han och skriker SPRIIIIIIIIIIIIIIIINGGGGGGG!!! 
haha, båda två hopppppar bokstavligt talat ut ur taxin och kutar iväg åt olika håll.. Emma hittar en kostymnisse som hon känner sig trygg med. Hon berättar för honom vad som hänt och undrar om hon får låna telefonen, de får hon så hon ringer upp anna och anna svarar.. de möts upp och båda är helt förstörda efter springpasset.. de kommer hem och härjar här och jag kliver upp och får höra historien.. jag skrattade så jag grinaaade.. sitter fortfarande och skrattar åt det, kan inte släppa det. hahahaha.. skulle verkligen göra vaaad som helst för att få se när de gör de.. 

jag kan verkligen tänka mej hur anna typ "kolla-mitt-blonda-långa-håår-och-mina-blå-ögon-jag-är-oskyldig, AND U KNOW IT" .. typ fjäskar men endå hotar. hahaha 

pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0